Saturday, September 24, 2011

C.I.N.T.A

hai, assalamualaikum dan salam 1 malaysia..
setelah sekian lama, bru sekrang aku ingat ap pasword blog ni...
ni sje nk test power menulis...hihi
amboi, title nk jiwang kan, CINTA?hahaha
cinta ni byak cabang, Cinta sesama insan, cinta kepada pencipta. cinta pada alam, dan mcm2 la..
cinta yg ingin aku smpai kan kat sini ialah, Cinta kepada pencipta..
ada peribahasa mengatakan, 
"cintakan bunga, bunga akan layu,
cintakan orang, orang akan mati,
maka, cintailah ALLAH yang kekal abadi."
chewah, ayat nk baik je kan...hihi...

pada aku, kita wajib untuk mencintai ALLAH lebih dari segalanya.. Dia yg menciptakan..Dia la segalanya yg perlu kita utamakan.

pernah jugak aku tersungkor (btol ke x ayt tersungkor aku tu?) cintakan manusia..chewah..tp aku berserah kepada yang Esa. pada Nya la aku meminta pertolongan, dan berharap keberkatan.

pernah tak korang rasa, kadang2 kita sembahyang, siang malam beribadat kepada Nya kan?TAPI apa yang korang minta tak pernah dapat?haaaaa, pernah kan?kalo tak pernah pon. korang cakap jelah pernah, untuk menyedapkan ati aku ni.hihi. aku sendiri pernah. kalau dlu aku gelabah, aku bengang la jugk...tp alhamdulillah, sekarang aku pegang pada 1 benda "setiap yang berlaku pasti ada Hikmah"....ALLAH memg akan sentiasa menguji hambaNya selagi kita bergelar orang islam, untuk melihat sejauh mana keimann dan kesbaran kita. jangan risau, sebab ALLAH maha mengetahui tahap keimanan kita sebelum Dia menguji kita.  "jangan nak gelabah sangat"....

apa2 pon, kita kene sentiasa mengingati Nya
firman ALLAH:
"innassolah tala zikri"
bermaksud: dan dirikan lah solat untuk mengingati KU

kalau kita mampu untuk menghabiskan masa dan duit kita untuk kol or msj oraang yang kita syg, Knp kita tak mmpu untuk solat yang hanya memakan masa x smpai 5 minit kan? (kantoi di situ, begitu cpat aku solat kan?"
dan minta la ap2 pon pada Dia, sebab Allah pernah berfirman yang bermaksud:
"sesungguhnya aku berasa malu apabila hambaku menadah tangan kepada ku"

ok la, aku ni ckap kadang2 ntah pe2 je, yang baik tu korang ambik, yg jahat, korang tolak tepi2...

berjihad di jalan ALLAH...
(^_^)

3 comments:

  1. Hai budak buta IT.. selamat kembali. Jangan lupa password buat kali ke-2 ye. :)

    ReplyDelete
  2. i.allah tak lupe, dah save dah..hihi

    ReplyDelete
  3. terperanjat ai u update blog...hahahah

    ReplyDelete